عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



مطالب جالب بود

این تصاویر مخصوص عضوها می باشد  اگه خواستی عضو بشین قطا به این عکس ها خواهید خندید (از من گفتن)

نمونه تصاویر دختران (بیحجاب نه بد حجاب)

 

 


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: چهل گنج , کالیکاتور افراد مشهور , مطالب تصویری!! , تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 1128
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : سه شنبه 23 خرداد 1391

ویروسی که تمام شرکت های بزرگ را  مجبور به اصلاح کرن فایل ها سیستم عامل ها کرده   توضیحات در فایل زیر هست حتما  دانلود کنید

ابزار پاكسازی بدافزار Flameابزار پاكسازی Flame  انتشار یافت

شماره: IRCNE2012051507

تاریخ: 09/03/91

مركز ماهر اقدام به انتشار راهنما و ابزار تشخیص و پاكسازی بدافزار Flame در قالب فایل زیر نموده است.

فایل پیوست كه Removal_Tool.rar نام داشته و حجم آن 979,931 بایت است، حاوی فایلهای زیر است:
1-     فایل manual_fa.pdf كه راهنمای فارسی استفاده از ابزار است و حجمی برابر 735,297 بایت دارد.
2-     فایل remover.exe كه ابزار پاكسازی در این فایل قرار دارد و حجم آن 123,904 بایت است.
3-     فایل 7za.exe كه ابزار فشرده سازی مورد استفاده ابزار پاكسازی است و حجمی برابر 587,776 دارد.

ابزار پاكسازی Flame


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: چهل گنج , مذهبی , ضد دختر :-) , ضد پسر , ترفند ویندوز7 , تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 833
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : چهار شنبه 17 خرداد 1391

پوریا محمودی هومن بحرینی مهدی رودباری محمد شفیع ریسی ارش ساردوی رضا مهمدی محمد جواد پورفراش

جمشید بیاد فرشید بهروز  علی بیانی زمان موسوی ادیب میجانی نجیب کمالی پور معین رجعتی عادل رفیعی محمد امین شریف ابراهیم امینی رنجبر نادر طاهری محمد رضا شبرنگ سلمان فرح بخش


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: چهل گنج , مذهبی , ضد دختر :-) , ضد پسر , ترفند ویندوز7 , کد مخفی تمام موبایل ها , ترفند سونی اریکسون , سامسونگ کد , نوکیا کد , مناجات با خدا , عاشقانه , دانستنی ها , ترفند یاهو , ارسال smsبی رد و نشان!! , کالیکاتور افراد مشهور , زنگ تفریح , مطالب تصویری!! , جک و سرگرمی , تاسیسات(کتاب فورمول ها) , تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , اس ام اس , ایا میدانید , عروس سیتی , بازی گرا متفوت هستند , ,
:: برچسب‌ها: پوریا محمودی , هومن , بحرینی , مهدی , رودباری , محمد , شفیع , ریسی , ارش , ساردوی , رضا , مهمدی , محمد , جواد , پورفراش , جمشید , بیاد , فرشید , بهروز , علی , بیانی , زمان , موسوی , ادیب , میجانی , نجیب , کمالی , پور , معین , رجعتی , عادل , رفیعی , محمد , امین , شریف , ابراهیم , امینی , رنجبر , نادر , طاهری , محمد , رضا , شبرنگ , سلمان , فرح , بخش ,
:: بازدید از این مطلب : 1142
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391

 

 

 ساختمان یخچال

 

 

باید دانست که یخچال‌های خانگی ، فریزر ، یخچال‌های ویترینی و سایر وسایل سردکننده تراکمی ، ساختمان مشابه دارند، و سیستم کار آنها یکسان است. یک یخچال نسبت به بعضی از لوازم برقی خانگی ، چون سـماور برقی و بخاری برقی ، از جزئیات بیشتری برخوردار است. از اینرو اجزای تشکیل دهنده یخچال را به دو دسته مکانیکی و الکتریکی تقسیم می‌کنند. 

 

 

اجزای مکانیکی یخچال

 

 

کمپرسور

کار کمپرسور ، ایجاد فشار و مکش جهت به حرکت در آوردن گاز در سیستم است. در داخل کمپرسوریک موتور الکتریکی تک‌ فاز و یک مجموعه مکانیکی شامل سیستم سوپاپ و پیستون و میل‌لنگ قرار دارد. با رسیدن برق به موتور کمپرسور و به چرخش در‌آمدن روتور آن توسط میل‌لنگ ، پیستون به حرکت در آمده و سوپاپ‌های مختلف باز و بسته می شوند. در نتیجه گاز به گردش در می‌آید. کمپرسور تنها از طریق سرلوله به بیرون ارتباط دارد.

صرف‌نظر از لوله کور که جز در موارد تخلیه یا 
شارژ گاز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، دو لوله دیگر از اهمیت بسزایی برخور دارند. حرکت پیستون داخل سیلندر کمپرسور مرتبا گاز را از لوله برگشت مکیده و با فشار وارد لوله رفت می‌کند. به این ترتیب گاز سرما ساز مدام در حال حرکت است و عمل سرماسازی را انجام می‌دهد. 

 

رادیاتور خنک کننده (کندانسور)

گاز سرد کننده وقتی در داخل کمپرسور تحت فشار قرار گیرد، حرارت آن افزایش می‌یابد. حال اگر به طریقی این گرما سلب نشود و یا تعدیل نگردد، عمل سرما‌سازی مختل می‌شود. از این رو در یخچال ، گاز تحت فشار و گرم شده از کمپرسور وارد لوله‌های مارپیچ مانند که در تماس مستقیم هوا است (جای این لوله ها در یخچال های خانگی پشت کابینت اصلی یخچال است) می‌شوند. دمای گاز در اثر ارتباط هوا کاهش یافته و عمل سرماسازی در سیستم به سهولت انجام می‌شود. به منظور حفاظت لوله‌های فلزی کندانسور در برخورد با اشیا و اجسام خارجی ، مفتولی در اطراف کندانسور تعبیه می‌کنند. 

 

فیلتر (درایر)

گاز پس از آنکه در داخل کمپرسور تحت فشار قرار گرفت، به منظور کاستن از حرارتش راهی کندانسور می‌شود. از آنجا که ممکن است در عبور از این مسیر جرم هایی را نیز حمل کند و یا دارای رطوبت باشد، لازم است قبل از سرماسازی کاملا پاک و خشک شود. بنابراین پس از رادیاتور ، از فیلتر عبور می‌کند. فیلتر دارای دو لوله ارتباطی است.

یکی از لوله‌ها سطح مقطع بزرگتری دارد که در واقع ورودی فیلتر است و به خروجی کندانسور وصل می‌شود. در ورودی فیلتر شبکه‌های توری ریزی برای گرفتن جرمهای زائد قرار گرفته است. خروجی فیلتر که سطح مقطع کمتری دارد به لوله مویین متصل می‌شود، تا گاز سرد کننده تحت فشار زیاد قرار گیرد. در این خروجی نیز شبکه‌های توری با سوراخهای بسیار ریز قرار گرفته است. در فضای میانی فیلتر مواد شیمیایی به نام 
سیلیکات یا سیلیکاژل قرار دارد، که خاصیت و کار آن جذب رطوبت گاز عبوری است. 

 

لوله مویین (کاپیلاری تیوب)

لوله مویین ، لوله‌ای با قطر بسیار کم است که به علت باریک بودن به این نام خواننده می‌شود و نقش مهمی در تولید سرما دارد. محل نصب لوله مویین بین خروجی فیلتر وورودی با اواپراتور (یخ ساز) است. گاز سرد کننده که توسط کمپرسور تحت فشار قرار گرفته با عبور از مسیر کندانسور و فیلتر وارد لوله مویین می‌شود. در لوله مویین فشار محیط درون آن به حد قابل توجهی افزایش می‌یابد. لذا گاز سرد کننده که تحت فشار زیاد به مایع تبدیل شده است، با عبور از لوله مویین وقتی که وارد اپراتور می‌‌‌‌شود، چون ناگهان با حجم زیادی مواجه می‌گردد، تبدیل به گاز شده و ایجاد سرما می‌نماید. 

 

اواپراتور (محفظه یخ ساز)

اواپراتور به قسمتی گفته می‌شود که بوسیله تبخیر یک ماده خنک‌کننده سبب تولید سرما شده و در صورت قرار گرفتن در یک ناحیه باعث سرد شدن آن ناحیه یا محفظه می‌شود. در وسایل سردکنندههمان محفظه سردکننده را به نام اواپراتور می‌شناسند. برای انتقال مطلوب و سریع سرما جنس اواپراتور را از آلومینیم انتخاب می‌کنند. لوله ورودی اپراتور بسیار باریک است که در واقع همان نقطه اتصال آن به لوله مویین است، و لوله خروجی آن سطح مقطع بیشتری دارد و به لوله برگشت کمپرسور می‌رسد. 

 

موتور الکتریکی

همان گونه که قبلا در مبحث کمپرسور خواندید موتور الکتریکی با یک مجموعه مکانیکی کمپرسور یخچال را تشکیل می دهند.موتور الکتریکی از نوع آسنکدون بوده و دارای دو قطب و قسمتهای عمده آن عبارتند از :


  • سیم پیچ اصلی
  • سیم پیچ فرعی
  • هسته استاتور
  • رتور

برای آنکه در موتور یخچال مقاومت اهمی سیم پیچ راه انداز از راکتاس القایی آن زیادتر شود و گشتاور راه اندازی موتور افزایش یابد قسمتی از سیم پیچ استارت را بصورت بیفیلار اجرا می کنند لذا با اهم گیری بین سرهای مشترک و هر کدام از دو سر دیگر می‌توان استارت یا اصلی بودن سیم پیچ را تشخیص داد. سرهای الکتروموتور روی کمپرسور درون ترمینال بسته می شود که اصولا بصورت مثلثی است. 

 

 

طرز کار موتور الکتریکی

 

وقتی از طریق 

ترموستات فرمان به موتور می رسد.جریان الکتریکی از رله استارت و سیم پیچ اصلی عبور می کند و چون سیم پیچی راه انداز در مدار نیست جریانی حدود 2 برابر جریان نامی از سیم پیچ اصل عبور نموده و نیروی الکتریکی رله استارت که با مجذور جریان عبوری از آن متناسب است افزایش می یابد و هسته رله را به سمت بالا هدایت می‌کند و سیم پیچی راه انداز توسط تیغه مربوطه که به هسته متحرک رله استارت متصل است، جریان دار شده و موتور شروع به حرکت نماید. 

با حرکت الکتروموتور جریان الکتریکی در سیم پیچی اصل نرمال شده و نیروی رله استارت کاهش یافته و هسته آن در اثر نیروی وزن هسته پایین می‌آید و تیغه مربوط به سیم پیچی راه انداز را قطع می‌کند و موتور با سیم پیچی اصلی بکار خود ادامه می‌دهد.حرکت رتور موتور سبب تحت فشار قرار دادن گاز از یک سمت و مکش از سمت دیگر می‌شود تا زمانی که اواپراتور (یخ ساز) خنک شده و ترموستات جریان الکتروموتور را قطع می نماید. 

 

ترموستات

ترموستات یک کلید اتوماتیک تنظیم دما است که داخل یخچال قرار دارد. اجزای اصل ترموسات عبارتند از:


  • بدنه فلزی
  • فانوسک
  • کنتاکت های اتصال
  • لوله بلو که محتوای گاز حساس است.
  • لوله مویین
  • فنر و اهرم ها
  • پیچ تنظیم
  • ولوم
  • صفحه مدرج :که درجات مختلف روی آن نوشته شده است.

معمولا لوله بلویی ترموستات را به قسمت تحتانی و یا سقف اواپراتور متصل می سازد. با گرم شدن هوای داخل یخچال و یا افزایش درجه حرارت اواپراتور گاز داخل لوله بلو منبسط می‌شود. گاز منبسط شده به فانوسک ترموستات فشار آورده و اهرم مربوط به وصل کنتاکت‌های اتصال را جابجا کرده باعث اتصال کنتاکت به یکدیگر می‌شود و لذا ولتاژ شبکه به موتور اعمال می‌شود و موتور به کار می‌افتد. با به کار افتادن موتور اواپراتور خنک شده گاز داخل بالن یا مخزن لوله بلو و لوله مویین منقبض شده و فشار از روی فانوسک ترموستات برداشته می‌شود با جمع شدن فانوسک اهرم کنتاکتها به عقب بر می‌گردد و اتصال آنها بصورت باز درمی‌آید که باعث توقف کار موتور خواهد شد. 

 

 

رله راه انداز (رله استارت)

 

رله استارت بر سه نوع جریانی ولتاژی و حرارتی می باشد که بیشتر رله نوع جریانی و یا حرارتی دو منظوره (استارت و بار منفی) به کار برده می‌شود. 

 

 

رله بار زیاد (بی متال یا اورلود)

هرگاه در کار موتور مشکل بوجود می‌آید مانند آسیب دیدن سیم پیچ‌های اصلی با کمکی و یا مسدود شدن مسیر گردش گاز و یا وضعیت بودن ولتاژ و ... جریان دریافتی موتور افزایش یافته و موتور داغ می کند که ممکن است بسوزد. از اینرو استفاده از رله بار زیاد ضروری است. رله بار زیاد یک فیوز حرارتیاست که بر روی کمپرسور نصب می‌شود. کار آن به این شرح است که در اثر گرمای جدار خارجی کمپرسور و یا در اثر عبور جریان الکتریکی موتور از سیم هیتر داخل رله گرم شده و با تحریک صفحه حساس طول آن را افزایش می دهد و سبب جدا شدن کنتاکتهای رله می گردد. 

 

جعبه تقسیم و سیم رابط

جعبه تقسیم یا ترمینال محل ورود کابل اصلی یخچال و تقسیم سیمهای خروجی است. سیم رابطیخچال باید ازنوع کابلی باشد و جهت ارت کردن حتما نوع سه سیمه آن انتخاب شود.همچنین کابل باید قابلیت انعطاف باشد تا هنگام جابجایی مشکل برای آن ایجاد نشود. سطح مقطع سیمهای کابلی باید  باشد. 

 

لامپ یخچال

روشن شدن لامپ داخل یخچال به هنگام باز کردن در آن است. توان لامپ یخچال بین 14 تا 40 وات است. این لامپ دارای سرپیچ محکمی است. 

 

شستی معکوس لامپ

شستی لامپ یخچال مانند شستی زنگ اخبار است. با این تفاوت که معکوس عمل می‌کند یعنی وقتی که در یخچال باز می‌شود، کلید آزاد است و لامپ روشن می شود. لامپ خاموش می‌شود. بدین جهت به آن شستی معکوس نیز گفته می‌شود


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

 

 

 

1- جوشکاری لب به لب 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 - جوشکاری الکتروفیوژن  

 

3- استفاده از اتصالات پیچی    

4  استفاده از رینگ و فلنج      

 

انتخاب روش اتصال ، بستگی به کاربرد خط لوله ، نیازمندیها و امکانات موجود دارد .

از اتصال الکتروفیوژن معمولاً در شبکه های توزیع گاز و از اتصالات جوش لب به لب و اتصالات پیچی و جوشی پلی اتیلنی ، در خطوط آب و فاضلاب و شبکه توزیع آنها استفاده می شود . اتصالات پیچی به راحتی و سریعاً باز و بسته شده و هیچگونه آسیبی به لوله وارد نمی کنند و از این ویژگی برخوردارند که در برابر مواد شیمیائی کاملاً مقاوم می باشند .

در اتصالات جوشی ، کیفیت جوشی و بازده آن بستگی به مهارت و توانائی جوشکار ، تناسب و کارایی مناسب دستگاه جوش و تجهیزات مربوطه و میزان رعایت اصول و قوانین جوشکاری دارد .

با توجه به دامنه وسیع کاربرد اتصال جوش لب به لب در لوله های پلی اتیلن تک جداره و استحکام و قابلیت های بسیار ممتاز این نوع اتصال ، در ذیل به شرح مختصری از آن می پردازیم .

* جوشکاری به روش لب به لب با صفحه داغ ( butt fusion )

این نوع جوشکاری ، طی مراحل زیر انجام می شود :

- ابتدا لوله در دو فک دستگاه جوش (ثابت و متحرک) گذاشته می شود و پس از تنظیمات لازم ، قالب ها بسته می شوند .

 

- صفحه قیچی مابین دو لوله قرار می گیرد و لبه لوله ها را کاملاً صاف و تمیز می نماید و پس از آن برداشته می شود .

- صفحه داغ را که دمای ان به حد مجاز رسیده است (210-220 درجه سانتیگراد) مابین لوله قرارداده و دو سر لوله ها به آن چسبانده می شوند و فشار طبق دستور عمل های دستگاه جوش ، بالا برده می شود تا در محل تماس لوله ها با صفحه داغ ؛ برآمدگی مدور و یکنواختی با اندازه معین ایجاد گردد .

 

- در ادامه مرحه فوق ، از میزان فشار کاسته می شود و لایه های داخلی در محل اتصال کاملاً ذوب می گردند .

- قسمت متحرک دستگاه جوش ، به عقب رانده شده و صفحه داغ بصورتی جدا می شود که هیچ آسیبی به سطوح ذوب شده وارد نیاید .

- دو سر لوله ، به سرعت به همدیگر چسبانده شده و فشار بتدریج ، افزایش یافته و تا خنک شدن محل جوش ، ثابت نگاه داشته می شود .

- مدت زمان خنک شدن در مرحله فوق ، بستگی به ضخامت لوله ها دارد . در طی این زمان ، محل اتصال نباید تحت تنش یا فشار غیر مجاز قرار بگیرد .

- لبه جوش در محل اتصال باید بصورت یک برآمدگی دو تکه باشد . تشکیل این برآمدگی ، نشان دهنده آن است که جوشکاری بصورت یکنواخت انجام شده است .

نمونه دستگاه جوش لوله های پلی اتیلن

 

 
 


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

لوله های آبرسانی

آزمایشگاه اکرودیته

لوله های فاضلابی

لوله های گازرسانی

 برگرفته از سایت آب حیات

 

لوله های آبرسانی 

راهنمای نصب
با توجه به اهداف شرکت در خصوص تامین رضایت مشتری و اطلاع رسانی فنی در ذیل اطلاعاتی مختصر در مورد نحوه طراحی بستر سازی لوله های PE در دسترس می باشد.


               

تعاریف1
برای تعاریف پی سازی,خاکریزی گودی زیر لوله,خاکریزی منطقه لوله,خاکریزی نهایی,عرض ترانشه و غیره به شکل زیر مراجعه شود.


1 :نشریه شماره (303) معاونت امور فنی, سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

برای انتخاب بسترسازی لوله های پلی اتیلن ,سه پارامتر به شرح زیر حائز اهمیت است:
- بار وارد بر لوله
- سختی خاک در محدوده نصب لوله
- سختی لوله
- مصالح و طبقه بندی آنها
- مصالح خاک مورد استفاده در قسمت های مختلف ترانشه شامل پی,بستر,خاکریز زیر لوله و غیره مطابق با استاندارد ASTMD 2321 
- امکان استفاده خاک ها با دانه بندی متفاوت در قسمتهای مختلف ترانشه بر اساس استاندارد
2487 ASTMD 2321 , ASTMD
چندتوصیه در مورد نصب لوله های PE
- توجه به پایداری دیواره های طرفین ترانشه هنگام خاک برداری
- جلوگیری از ورود آب های سطحی به داخل ترانشه
- در صورت وجود آب های زیر زمینی ,اطمینان از پایینتر بودن سطح آب نسبت به کف ترانشه حفر شده 
- انتخاب دانه بندی مناسب مصالح به منظور بهبود کیفیت انتقال آب و نیز کاهش حرکت مواد ریزدانه از مصالح اطراف ترانشه به داخل مصالح

مقایسه مقاومت لوله های مختلف در برابر زلزله

پلی اتیلن

چدن-داکتیل

استیل

پی وی سی

آزبست

مواد

115.182m

1.030m

3.810m

99.956m

221.947m

طول لوله

0.0%

0.3%

0.7%

27.3%

71.7%

آسیب (درصد)

0.0

1.29

0.82

1.21

1.43

مقدار خسارت در هر کیلومتر(φ=1.0)

زمین لرزه در ارمنستان با قدرت 3/6 ریشتر (1999)

پلی اتیلن

چدن-داکتیل

استیل

مواد

1.458m

12.204m

21.338m

طول لوله

0

630

25.821

آسیب (درصد)

0

52

1.210

مقدار خسارت در هر کیلومتر (φ=1.0)

 

SDR

9

7.4

6

5

PE63       SF 1.25

PN (bar)

12.4

15.9

19.9

24.9

PE63 SF1.6

PN (bar)

9.8

12.1

15.7

19.6


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

( لوله PP فاضلابی اورینگی Push-Fit PP Pipe )

 

مقاوم در برابر فاضلاب سرد و گرم داخل و خارج ساختمان در مقایسه با لوله PVC و لوله PE 
مقاوم در برابر خوردگی ، پوسیدگی ، زنگ زدگی و اکسیداسیون در مقایسه با لوله فلزی و لوله آزبست 
طول عمر 50 تا 100 ساله هم برای لوله و اتصالات و هم برای واشر آب بندی 
انعطاف پذیری زیاد در مقایسه با لوله چدنی و لوله آزبست بویژه در اتصالات هنگام حرکتهای زمین و ساختمان 
مقاومت حرارتی زیاد در مقایسه با لوله PVC  و لوله PE 
مقاومت شیمیایی بالا خاصه در مقابل اسید سولفوریک بیوارگانیک  موجود در فاضلاب ها در مقایسه با لوله آزبست 
مقاوم در برابر یخ زدگی و ضربه در مقایسه با لوله PVC لوله آزبست 
سرعت و آسانی نصب در مقایسه با لوله PE و لوله آزبست وچدنی
سبکی و آسانی حمل ونقل در مقایسه با لوله آزبست و لوله چدنی 
مقاومت در انتقال صدا و مهار آلودگی صوتی در مقایسه با انواع لوله ها 
بیمه نامه 10 ساله در مقایسه با انواع لوله ها 
دوست محیط زیست در مقایسه با لوله PVC ولوله آزبست و لوله چدنی 
سطح صیقلی و با حداقل رسوب در مقایسه با لوله چدنی و لوله آزبست 
اصطحلاک و زبری ناچیز و هیدرولیک بهینه در مقایسه با لوله چدنی و لوله آزبست 
اتصال انشعاب خروجی فاضلاب لوازم بهداشتی به شاخه افقی لوله قائم یا لوله اصلی طبق مبحث شانزدهم کتابچه مقررات ملی ساخنمان باید قابل جدا شدن باشد .

 

توضیحات آکفا : 
لوله های PVC , PE و چدنی این امکان را ندارند


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

 

 

دانشمندان از ساخت نانویخچال‌ها با قابلیت سرد کردن ماشین‌آلات نانومقیاس می‌گویند

 

 

Broeck از دانشگاه Hasselt بلژیک و Kawai از دانشگاه Alabama  بیرمنگام در نظریه‌ای اعلام کردند، امکان ساخت یخچال‌های کوچک که با حرکت براونی کار کنند وجود دارد.

 در این سیستم حرکت تصادفی ذرات بسیار کوچک، باعث تماس و برخورد آنها با مولکول‌های اطراف می‌شود.

مفهوم این تئوری مخالف منطق علم می‌باشد، زیرا جنبش معمولاً باعث گرم شدن می‌شود.

این ابزار می‌تواند به عنوان یخچال‌های کوچک عمل کرده و به عنوان ادوات سردکننده ماشین‌های نانومقیاس مورد استفاده قرار گیرد.

این محققان اخیراً موفق به ساخت یک موتور میکروسکوپی شده‌اند که دارای یک مولکول کایرال، منفرد یا نامتقارن است. زمانی که این مولکول بین دو منبع با دماهای متفاوت قرار می‌گیرد برای تعدیل دما، شروع به حرکت می‌کند و باعث انتقال دما از منبع گرم به منبع سرد می‌شود.

آنها تصمیم دارند، با اعمال یک نیروی خارجی موتور را وادار به حرکت در خلاف جهت معمول کنند، در نتیجه، گرما از منبع سرد به منبع گرم منتقل می‌شود و مانند یک یخچال به عنوان خنک‌کننده به کار رود.

به گزارش ایسنا از ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو، در این مدل تئوری از یک میله کایرال استفاده شده است که یک سمت آن دارای بالشتک صاف (همانند پره‌های قایق‌ موتوری) و یک سمت دیگر آن بالشتک‌های گوه مانند که غشائی عایق، سطح آن را پوشانده است. اگر انرژی سینتیکی در مولکول‌های قسمت گوه مانند بیشتر از سمت دیگر باشد میله شروع به چرخش می‌کند و گرما از سمت گرم به سمت سرد منتقل می‌شود، حال با اعمال انرژی به میله، موتور شروع به چرخش در جهت عکس می‌کند و گرما از قسمت سرد به گرم منتقل می‌شود.

این یخچال می‌تواند به عنوان سیستم خنک کننده در تراشه‌های نیمه‌هادی برای انتقال انرژی گرمایی از مراکز تراشه به قسمت‌های خارجی به کار گرفته شود؛ همچنین می‌توان در خنک کردن ماشین‌های نانومقیاس از آنها استفاده کرد.

این محققان نتایج کار خود را در Applied Physic Letters به چاپ رسانده‌اند


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

 

 

گرمایش بوسیله رادیاتور

 

رادیاتورهای شوفاژ امروزه جزو پرکاربردترین تجهیزات گرمایشی در ساختمان های عمومی و منازل می باشند

که ما بیشتر از سیستم گرمایش به وسیله ی آبگرم ان ها استفاده می نماییم اولین شخصی که سیستم گرمایش آبگرم نرکزی را ابداع نمود تریواله سوئدی در سال 1716 میلادی بود . در سال 1770 جیمزوات برای اولین بار از رادیاتور های چند تکه که با بخار آب گرم می شد برای گرمایش استفاده نمود . این سیستم گرمایی تکامل جدی یافت تا آن که در سال 1831 ، پرکنیز سیستم کامل گرمایش با آبگرم را که مجهز به مخزن انبساط بود را به نام خود به ثبت رساند . کاملتریت سیستم گرمایش آبگرم که شباهت زیادی با سیستم های متداول امروزی نیز دارد در سال 1833 توسط مهندس انگلیسی به نام پالکو ابداع گردید .

از سال 1950 که پمپهای آبگردان وارد سیستم های گرمایشی گردید رویکرد عمومی مردم به استفاده از شوفاژ به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت .

رادیاتورها به سه دسته پره ای ، تخت و لوله ای تقسیم می گردند و از لحاظ جنس نیز دارای انواع فولادی ، چدنی و آلمینیومی می باشند .

البته ناگفته نماند که رادیاتور ها فقط بر اساس شکل ظاهری تقسیم بندی نمی شوند بلکه روش گرمادهی در انواع سطوح آن ها نیز متفاوت است .

اساسا رادیاتورها گرمای خود را از طریق تابش و جابجایی به هوای اتاق پس می دهند و معمولا 1/3 گرمای خود را از طریق تابش و 2/3 آن را از طریق جابجایی به هوای اتاق پس می دهند .

انتخاب محل نصب رادیاتورها

فرض نمایید که در یک اتاق با دمای20 درجه(c)  و مقابل دیواری که ضریب k آن 0.55w/m2k  است قرار گرفته اید و دمای هوای بیرون نیز -12c درجه است .

مطابق با نمودار تعیین دمای سطح جداره ی ساختمان با توجه به دمای هوای خارج و ضریب k دیوار خارجی ، دمای سطح داخلی دیوار معادل 17.8 (C)  به دست می آید که با استفاده از رابطه زیر :

"دمای محسوس = دمای سطح داخلی دیوار + دمای داخلی اتاق تقسیم بر 2 "

دمای محسوس 18.9 درجه می شود . حال برای آن که دمای محسوس را به به 20 درجه سانتیگراد برسانیم باید دمای هوای اتاق را به 22.2 درجه افزایش دهیم .

به اختلاف دمای بین سطح دیوار و هوای اتاق ، کسری گرما یا کسری تابش گفته می شود.

اختلاف دمای پنجره ها با هوای اتاق معمولا بیش از این مقدار است ، اگر دمای هوای بیرون -12 درجه باشد دمای سطح پنجره حدود 9  درجه خواهد شد. این اختلاف ریاد با بالا بردن هوای اتاق قابل جبران نیست .

حال برای جبران کسری تابش پدید آمده باید از طریق تابش یک سطح گرم آزاد عمل نمود . اختلاف دمای لازم برای این سطح گرم کننده مانند رادیاتور با توجه به طول و ارتفاع نصب آن مشخص می شود . این کار با طراحی جایگاه ، تعیین اندازه و اختلاف دمای لازم برای رادیاتور (مثلا برای جبران جریان عمودی هوا ) برای حذف کامل اثر سردی سطوح پیرامونی و با توجه به ذخیره سازی گرمایی آن ها انجام می شود .

در نتیجه تنها راه حل موثری برای جلوگیری از کسری تابش ، تعیین جایگاهی مناسب برای رادیاتور است . این محل باید به گونه ای اننتخاب شود که رادیاتور افزون بر گرمایش اتاق ، هوایی مطبوع در هر نقطه از اتاق ایجاد کند .

چون معمولا سردترین مکان در اتاق نزدیک پنجره است و به علاوه از طریق درزهای آن ، امکان نفوذ هوا به داخل اتاق وجود دارد ، جایگاه و اندازه رادیاتورها با توجه به موقعیت پنجره مشخص می شود . از این رو بهترین توزیع دما در اتاق و بهترین جبران برای کسری تابش وقتی رخ می دهد که رادیاتور زیر پنجره نصب شود . اگر رادیاتور که حدود 60% گرما را بهع صورت جابجایی منتقل می کند به صورت آزاد جلوی دیوار بیرونی زیر پنجره نصب شود ، نیروی شناوری هوای گرم آن به قدری بزرگ خواهد بود که امکان نفوذ هوای سرد شده ی روی وجه داخلی پنجره و هوای سرد وارد شده از درزهای پنجره ، به درون اتاق را منتفی می سازد ، با این کار جریان هوا در اتاق (گردش هوای اتاق ) برقرار خواهد شد .

هرگاه رادیاتور زیر پنجره نصب شود طول آن باید معادل پهنای پنجره انتخاب شود . با این کار جریان عمودی هوا متعادل می شود و گرمای تابشی رادیاتور بیشتر می شود .

از طرفی هرچه سطح تابشی رادیاتور افزایش یابد با بهتر بگوییم سهم گرمای تابشی رادیاتور افزایش یابد تاثیر بیشتری در ایجاد آسایش گرمایی خواهد داشت . زیرا گرمایی که از طریق تابش از بدن انسان به بیرون منتقل می شود با افزایش سطح تابش رادیاتور بهتر جبران می شود .

برای   استفاده از حداکثر توان گرمایی رادیاتور باید آن را نزدیک به دیوار و زیر پنجره نصب کرد .

حداقل فاصله رادیاتور از جداره های ساختمان از دیوار حداقل 50 میلی متر و از کف اتاق حداقل 100 میلی متر باید باشد .در این صورت هیچکونه افت توانی پدید نخواهد آمد .

اگر رادیاتور در حالتها ی زیر نصب شود افت توان خواهد داشت :

  • زیر تاقچه
  • پنجره
  • داخل کابین یا پشت پرده

 در صورتی که از یک ورقه جهت پوشش رادیاتور استفاده گردد افت توان ممکن است به 15% برسد .

 ماخذ: دوره تاسیسات ، جلد 2 ، گرمایش

فرستنده : محسن سورگی

 


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

 

حدود 71 درصد مصرف انرژی در منازل صرف گرمایش می‌شود. اگرسیستم گرمایشی متناسب با نیازتان را در منزل داشته باشد. منزلتان این قابلیت را دارد که گرما را تا مدت زمانی که شما مایل هستید برایتان نگه دارد. از وسایل گرمایشی به بهترین نحوه استفاده نمائید. اصلاً مهم نیست که منزلتان چقدر مساحت دارد و در چه نوع منزلی زندگی می‌کنید. نکته اصلی این است که بتوانید بدون اینکه آسایش و شرایط محیطی زندگی خود را تغییر دهید در هزینه‌ها و میزان مصرف انرژی کاهش حاصل نمائید. 

 

شیرهای ترموستاتیک رادیاتور
 
 
سیستم کنترل هوشمند موتورخانه
بویلر
مشعل
دیگ
دودکش
مبدلهای حرارتی
رادیاتور
بخاریهای گازسوز دودکش دار
بخاریهای گازسوز بدون دودکش
بخاریهای نفتی
پمپهای حرارتی
   

گرمایش آب

تقریبا یک پنجم انرژی مصرفی خانوار صرف تولید آب گرم بهداشتی میشود. هرینه این انرژی نه تنها به نوع آبگرمکن و سوخت آن بلکه به محل نصب و نحوه استفاده از نیز بستگی دارد .اگر میخواهید یک سیستم جدید آبگرمکن بخرید باید توجه کنید که این سیستم دقیقا متناسب با نیازهای شما باشد. در این انتخاب نباید فقط به قیمت دستگاه نگاه کنید بلکه باید هزینه های دوران استفاده را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر اینها خصوصیاتی مانند نصب آسان، کاربرد ساده ، داشتن ضمانت نامه و ... نیز بر انتخاب شما تاثیر خواهد گذاشت.

 
 

 

 
آبگرمکن گازی مخزن دار
 
 
آبگرمکن گازی فوری
 
آبگرمکن نفتی


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

 
 سرمایش با گاز طبیعی
 
سرمایش با الکتریسته

سرمایش بهینه

 


  سرمایش با گاز طبیعی
  یکی از روش‌های اصلی سرمایش ساختمان‌های مسکونی و عمومی، سرمایش به وسیله گاز طبیعی و یا گاز مایع است. تجهیزاتی که از طریق گاز طبیعی و یا گاز مایع کار می‌کنند چیلر نامیده می‌شوند. چیلر‌ها ادواتی هستند که در موتور‌خانه و یا در مدل‌هایی خاص ( تناژ‌های پائین ) در پشت‌بام و یا محیط باز نصب می‌شوند و با اتصال به یک سیستم تهویه مطبوع نظیر هوا‌ساز و یا فن‌کوئل که هوای تازه ساختمان را تامین می‌کنند با چند انشعاب فضای داخل ساختمان را خنک می‌کنند. چیلر‌های جذبی با توجه به کاربرد در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند و سیستم‌های عملکرد مختلفی دارند.  
     
 

چیلر‌های جذبی تناژ بالا ( بزرگ، 10 تن تبرید به بالا )  


   اصولاً چیلر‌های جذبی بزرگ که برای مناطق معتدل و خشک مناسب هستند و تا دمای حدود 35 درجه سانتیگراد عملکرد مناسبی دارند دارای یک سیکل تبدیل سرمایش می‌باشند و معمولاً ماده مبرد آنها ماده لیتیم ـ برماید می‌باشد. این سیستم‌ها در مناطق معتدل و خشک بسیار مناسب می‌باشد و عملکرد بسیار خوبی دارد از مواردی که می‌بایست در استفاده از آنها رعایت نمود انتخاب مناسب تناژ و لزوم تعمیرات نگهداری مدون دستگاه‌ها می‌باشد که در صورت عدم اجرای این کار، دستگاه با مشکلات جدی مواجه می‌شود.  
     
 

چیلر‌های جذبی خانگی ( تناژ پائین و یا کوچک، زیر 10 تن تبرید )


 

به اینگونه چیلر‌های سیستم‌های مینی ابزوربشن نیز اطلاق می‌گردد و معمولاً در تناژ‌های زیر 10 تن تبرید دیده می‌شوند ( 5/3 تن، 6/4 تن، 5 تن و 4/5 تن، 6 تن ) 
مدل‌هایی از این سیستم‌ها مانند سیستم‌های چیلر جذبی بزرگ فقط برای مناطق معتدل و خشک مناسب هستند و معمولاً تا دمای 35 درجه سانتیگراد عملکرد دارند. از سویی دیگر چیلر‌های جذبی دیگری نیز موجودند که تا دمای 55 درجه سانتیگراد عملکرد دارد و بخش عملکردی آن مستقل از سیستم آبی و یا فاقد برج خنک‌کننده است. این دستگاه به علت عملکرد مربوطه قابلیت کار در دمای بالا و رطوبت بالا را داراست. اصطلاحاً به این چیلر‌ها، چیلر‌های جذبی 5 تن تبرید آب آمونیاک گفته می‌شود که بسیار مناسب برای مناطق مرطوب و گرم شمالی و جنوبی کشور می‌باشند.

 
     
  سرمایش با انرژی الکتریسته
  سرمایش با الکتریسیته معمولاً با اداوات مختلفی صورت می‌پذیرد در حالت‌هایی که احتیاج به سرمایش فضای عمومی کوچک و یا فضا‌های مسکونی و یا اداری کوچک داشته یا نیز در مناطق معتدل و خشک از کولر‌های آبی و در مناطق مرطوب و گرم از کولر‌های گازی با اسپلیت یونیت‌ها استفاده می‌شود.
معمولاً بر خلاف اینکه استفاده از اسپلیت یونیت‌ها و کولر‌های گازی به هیچ عنوان از لحاظ اقتصادی زیاد مقرون به صرفه نیست اما در عوض سرمایش مناسبی را ارائه می‌دهند. چیلر‌های تراکمی نیز که مصرف الکتریسیته دارند جهت سرمایش در ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شوند.
جدیداً سیستم‌های اسکرو که اساس کار آنها از ترکیب سیستم‌های تراکمی است جهت سرمایش بکار گرفته می‌شوند.
 
 
 
   سرمایش بهینه
  یکی از بهینه‌ترین سیستم‌هایی که شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در خصوص استفاده از آن توصیه می‌کند استفاده از چیلر‌های جذبی 5 تن گاز‌سوز است. هریک از این سیستم‌ها جهت سرمایش فضای 200 متر مناسب هستند و قابلیت استفاده در ساختمان‌های بزرگ را نیز با سری نمودن این دستگاه‌ها داراست. تکنولوژی ساخت این دستگاه مربوط به کشور ایتالیا است که هم اکنون در داخل کشور و با حمایت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در حال تولید است.
مشخصات فنی این دستگاه عبارت است از:
 
 

 

ابعاد: 115 * 85 * 20/1
وزن: 350 کیلو‌گرم
قابلیت سرمایش بیش از 200 متر فضای ساختمانی ( 200 متر در ارتفاع 3 متر ) در مناطق مرطوب و گرم
قابلیت نصب در پشت‌بام، حیاط و یا بالکن و حذف موتورخانه
قابلیت تامین آب گرم و گرمایش
فاقد برج خنک‌کننده و کنداسور آبی دستگاه
مصرف 4/2 متر‌مکعب بر ساعت گاز و 8/0 کیلو‌وات ساعت برق و راندمان 88 درصد
تولید‌کننده: شرکت صنایع یکتا تهویه اروند
تلفن: 4- 8850477
 


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

باد شکلی از انرژی خورشیدی است. باد از گرمایش غیریکنواخت اتمسفر به وسیله خورشید، نامنظم‌بودن عوارض زمین و گردش زمین به وجود می‌آید. الگوهای باد توسط چین‌خوردگی‌های زمین، جنگل‌ها، مراتع و سطح ‌آب‌ها تغییر شکل می‌یابد. 
انسان‌ها از حرکت و جریان باد برای اهداف مختلفی استفاده می‌کنند مانند: دریانوردی،  به پرواز درآوردن کایت و بادبادک، و حتی تولید برق.
عبارت انرژی بادی یا توان بادی بیانگر فرآیندی است که طی آن از باد برای تولید انرژی مکانیکی یا برق استفاده می‌شود.
توربین‌های بادی انرژی جنبشی بادها را به توان مکانیکی تبدیل می‌کنند. از این توان مکانیکی استفاده‌های مختلفی می‌توان کرد (مثل آرد‌کردن دانه‌ها یا پمپ‌کردن آب) یا اینکه یک ژنراتور می‌تواند این انرژی مکانیکی را به برق تبدیل کند.
بنابراین، توربین‌های بادی چگونه برق تولید می‌کنند؟
به بیان ساده، یک توربین بادی درست عکس یک پنکه عمل می‌کند. یعنی به جای اینکه از برق برای تولید باد استفاده کند (مانند آنچه که در پنکه اتفاق می‌افتد) از باد برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند.منظره هوایی از یک نیروگاه بادی نشان می‌دهد که چگونه دسته‌ای از توربین‌های بادی می‌توانند برای شبکه انتقال برق، تولید برق کنند. برق از طریق خطوط انتقال و توزیع به منازل، ادارات، مدارس و ... می‌رسد.


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرده هوا وسیله ای است که برای جدا کردن دو فضا از یکدیگر استفاده میشود. معمول ترین شکل پرده هوا بک فن رو به پایین است که بالای سردر، مثل ورودی ساختمان نصب می شود. پرده هوا به منظور بیرون نگه داشتن هوای بیرون و جلوگیری از ورود هوای سرد بیرون و ترکیب آن با هوای گرم داخل ایجاد شده توسط پرده هوا، استفاده می شود. 
انواع غیر گرمایی پرده هوا معمولاً به منظور تماس انبارهای سرد و اتاقهای یخچال به کار گرفته می شوند. جریان هوا ما بین در به نیروی باد، اختلاف درجه حرارت و اختلاف فشار بستگی دارد. 
پرده هواها به منظور ذخیره سازی انرژی از طریق کاهش انتقال بین دو فضا به کار می روند، اگرچه دری که خیلی خوب پوشیده و عایق بندی شده باشد موثرتر خواهد بود، که حتی از ترکیب این دو هم میشود استفاده کرد; بدین گونه که وقتی در باز است پرده هوا روشن میشود و جریان هوا از داخل به خارج و بالعکس به حداقل میرسد. 

دلایل استفاده از پرده هوا مزیتهای فراوانی در طی استفاده طولانی از پرده هوا دیده شده است که عبارتند از: 
- ذخیره سازی انرژی از طریق کنترل انتقال هوا 
- افزایش سرعت جریان هوا و تولید به دلیل دریچه های تمیز و باز 
- راحتی مشتری 
- ایجاد یک محیط سالمتر و راحت تر به دلیل نگهداشتن حشرات موذی در بیرون 
- صرفه جویی در هزینه های نگهداری به علت کاهش دفعات خرابی و از کار افتادگی دستگاه 
- افزایش فضای مورد استفاده در نزدیکی محوطه درها 
- حذف تجمع یخ و برف در محوطه انبارهای سرد 
- افزایش امنیت در اطراف درها به دلیل افزایش دید 

چگونگی کار پرده هوا 
وقتی به عنوان یک پرده هوای غیر گردشی استفاده می شود، هوا از طریق مکش وارد دستگاه می شود، وارد فن شده و توسط فن به سرعتش افزوده میشود. این حرکت سریع باعث حرکت هوا به داخل پلنیوم شده که به پخش هوا در تخلیه نازل امکان می دهد. پره های به شکل یوروفویل در نازل، بخارهوای یکنواخت با حداقل آشفتگی ایجاد می کنند. تخلیه هوا از بین نازل، بخار را به سمت زمین پرتاب می کند. تقریباً %80 هوا به درون پرده هوا و%20 در جهت مخالف بر می گردد. 
برای عملکرد بهینه دستگاه، زاویه نازل تخلیه باید درست تنظیم شود. نازل پرده هوا باید قابلیت تنظیم کردن داشته باشد تا بتوان آن را تا 20 درجه به سمت بالا یا پایین پرده حرکت داد. می توان به طور افقی بالای در، یا به طور عمودی کنار یا هر دو طرف ورودی نصب کرد. نصب افقی بالای در احتمال آسیب به پرده هوا را به حداقل خود می رساند. اگر پرده هوا به طور عمودی نصب شود باید تمام نکات ایمنی رعایت شود. 
چهار گروه اصلی از پرده هواهای غیر گردشی وجود دارد تا انواع نیازها برآورده شود: 
- کنترل آب و هوای محیط های صنعتی 
- ورودی های تجاری 
- کنترل حشرات 
- خنک کننده، فریزر 
سایز مناسب، مقدار فشار و مواردی از این قبیل باید در هنگام انتخاب دستگاه مورد توجه قرار بگیرند تا نتیجه مطلوب به دست آید. موارد دیگری مانند: 
- ابعاد فیزیکی شکاف(دهانه) شامل ارتفاع ، پهنا، و فضای حاضر برای نصب. 
- نوع پرده مورد استفاده 
- نوع شکاف، مثل ورودی مشتری، ورودی پرسنل، ورودی دستگاه.... 
- غالب آمدن باد و درجه حرارت بر شکافهای بیرون 
- وجود هر نوع وزش باد به علت وجود اختلاف فشار در محل شکاف 

نگهداری و نظافت دستگاه 
پرده های هوا به کمترین حد نگهداری نیاز دارند. نظافت برنامه ریزی شده، عملکرد و طول عمر دستگاه را تضمین می کند. 

چرا باید پرده هوا را تمیز نگه دارید؟ 
1- آلودگی که بر روی چرخهای دمنده انباشته می شود باعث نامتوازن شدن آنها شده، محور موتور را از هم ترازی خارج کرده و باعث سوختن موتور میشود. 
2- گرد و غبار ایجاد شده باعث انباشته شدن هوا در داخل شده و سبب سوختن موتور می شود. 
3- با انباشته شدن گرد و غبار بر روی چرخهای دمنده، دستگاه شروع به لرزیدن کرده و ایجاد صدا خواهد کرد. 

زمان مناسب برای تمیز کردن دستگاه 
بهترین زمان نظافت دستگاه حداقل یک بار در طی سه ماه است. در مواقعی که دستگاه در محیط بیش از حد غبار آلود، پر از خاک یا چرب است، بهتر است که هر دو هفته یک بار دستگاه تمیز شود. 

مراحل تمیزکردن دستگاه 1- دکمه دستگاه را خاموش کرده و سرویس پنل را قفل کنید تا ازروشن شدن اتفاقی دستگاه جلوگیری شود. 
2- هوای داخل شبکه را برای ایجاد دسترسی به قسمتهای دمنده و اجزاء موتور خارج کنید. پنل دسترسی پایین را در مدلهای گرمایی برای ایجاد دسترسی به قسمتهای دمنده و اجزاء موتور خارج کنید. آن را تخلیه و قسمتهای کثیف را تمیز کنید. 

نصب کلی - نصب در محیطهای تجاری 
پرده هوا در محیطهای تجاری به طور معمول به صورت افقی بالای در نصب می شوند، که باعث می شود یونیت از دسترس خارج شده و احتمال صدمه و آسیب حذف شود. در طول فصل گرما، جریان هوا به آرامی به سمت بیرون رانده می شود و هیچ وقت نباید توسط اپراتور در یا چیزهای دیگر دارای مانع شود. بهتر است که بخاری در یونیتهای گرمایی به وسیله یک ترموستات BUILT UP یا دیواری کنترل شود، تا حرارت مطلوبی در کل محوطه ورودی ایجاد شود. 
- نصب در محیطهای صنعتی 
برای اجتناب از ورود بادهای بیرون در محوطه ورودی، نازل تخلیه به سمت خارج زاویه پیدا کرده که باعث میشود هوا در هنگام خروج با باد ورودی رو به رو شود. این باد با جریان هوای پرده هوا برخورد خواهد کرد که باید قدرت رسیدن به زمین و اسپلیت دم در را داشته باشد. و در نهایت برامد این دو در بهترین حالت سبب ایجاد بهترین بهره و ری خواهد شد. 
در مطالعات، اگر دستگاهها درست انتخاب و نصب شوند، 70تا 75 درصد بهره و ری در کنترل انتقال درجه حرارت از خود نشان می دهند. 25تا 30 درصد هدررفتگی در بهره و ری نیز به خاطر اصابت کردن هوای بیرون در جریان هوا یا در ساختمان، و به دلیل کمی تخلیه هوای داخل به خارج است. این تخلیه هوا به بیرون با تنظیم کردن زاویه نازل انجام میشود تا محل اسپلیت جریان هوا بر سطح زمین بهینه شود. تنظیم زاویه نازل در حد 90 درجه عمودی به سمت عقب هدر رفتن هوای داخل را کاهش می دهد. اما در عین حال قابلیت متوقف کردن باد پرده هوا را نیز کاهش می دهد. 
پرده هواها را می توان به صورت افقی و رو به پایین بالای در، و یا به حالت عمودی بر یک سمت یا در هر دو سوی در نصب کرد. نصب در حالت افقی به دلیل اینکه باعث حفاظت بیشتر دستگاه می شود بیشتر ترجیح داده می شود. اگر چه، گاهی اوقات برای داشتن نتیجه بهتر و مطلوبتر باید پرده ها را به صورت عمودی در هر دو سوی درهای بزرگ نصب کرد. 
در پرده هواهای نوع Railroad که معمولاً 22 پا بلندی دارند، باید یونبت با صدا و حجم بالا به صورت افقی بالای در نصب شود و یا یونیت حجم بالا و سرعت پایین به صورت افقی در یک یا هر دو سوی در. نکته مورد توجه این است که باید تمام اندازه گیریها درست انجام شود تا هنگام لرزش دستگاه از صدمات احتمالی آنها به خصوص انواع عمودی جلوگیری شود. 
در بسیاری از ساختمانهای با سقف بلند، هوا متمایل به اجتماع لایه گرمتر در بالا و خنک در پایین است. برای این گونه ساختمانها پیشنهاد می شود که پرده هوا در سر تا سر بالای در و intake بالایی متصل به داکت که تا سقف به بالا کشیده شده است، نصب شود. بدین گونه هوای گرم به سمت پایین و پرده هوا کشیده شده، به زمین دمیده می شود و بقیه گرمای اضافی مورد استفاده قرار میگیرد. این هوای گرم همچنین به کاهش باد سرد از هوای جاری کمک می کند. 

انتخاب مناسب سایز دستگاه پرده هوا انتخاب صحیح و مناسب به سه فاکتور بستگی دارد: مقدار وزش باد، فاصله ای که دستگاه باید تولید باد کند، میزان فشار در ساختمان و به علاوه، اندازه گیری سرعت واقعی مابین دریچه از بالا و پایین هم پیشنهاد میشود. مقدار وزش باد در محل نیز توسط اداره هواشناسی منطقه به دست می آید. 
هنگام اندازه گیری در فصول گرمتر مثل تابستان و پاییز، تمام دریچه ها و منافذی که معمولاً بسته می شوند، حتماً باید بسته باشند. 
پس از معلوم شدن میزان باد، فاکتور مهمی که باید لحاظ شود فاصله ای است که پرده هوا عمل دمندگی را انجام می دهد. در وضعیتی که پرده هوا به صورت افقی نصب شده است، فاصله مذکور ارتفاع در است. برای یونیتهای به طور عمودی، پهنای در و اگر دو یونیت به طور عمودی در هر دو طرف نصب شده باشند نصف پهنای مذکور مد نظر قرار می گیرد. 
فاکتور سومی که باید به آن توجه کرد میزان فشار ساختمان است. فشار منفی در یک ساختمان میتواند به وسیله تخلیه هوا به اقتضای نیازهای تولید، استفاده هوا برای سوختن و یا تاثیر دودکش در سقفهای خیلی بلند یا ساختمانهای چند طبقه ایجاد شود. در بعضی از ساختمانهای بزرگ که فشار منفی خیلی زیاد نیست، فشار منفی از منافذ دیگر ساختمان تعدیل می شود. اگر چه، در بسیاری از مواقع این فشار منفی یک جریان هوا از راه در یا راهرو ایجاد خواهد کرد که از عملکردهای موثر پرده هوا جلوگیری خواهد کرد و باید رفع شود. یک راه برای حل این مساله، تامین هوای اضافی برای ساختمان است. پرده هوایی که هوای بیرون را به داخل می کشد می تواند برای تامین هوای اضاقی استفاده شود. در طی این دوره ، وقتی که در بسته است ، پرده هوا، هوای بیرون را به داخل می کشد، در صورت لزوم آن را با استفاده از هیتر گازی یا یک هیتر بخاری گرم می کند و آن را در داخل از بین نازل تخلیه، تخلیه می کند. وقتی که در بسته است پرده هوا به تامین هوای اضافی گرم شده ادامه می دهد در حالیکه در زمان یکسان از ورود هوای سرد بیرون نیز جلوگیری می کند. 

نصب کولر- فریزر 
در حالیکه بر روی در نصب شده، پرده هوا یک جریان هوا صادر می کند که به طور زاویه دار به زمین می رسد و به دو جریان هوای جداگانه تقسیم می شود. توسط تنظیم صحیح سرعت هوا و زاویه نازل تخلیه، یک جریان هوا برای بالانس در مقابل هوا ایجاد می شود که سعی به ترک کولر یا فریزر دارد، در حالیکه دیگری هوایی که در حال داخل شدن است خنثی می کند. تنظیم و انتخاب صحیح سایز پرده هوا برای هر پروژه ای جداگانه باید لحاظ شود تا جریان هوای دلخواه و مناسب سایز منزل با توجه به اختلاف فشار محیط ایجاد شود . زاویه جریان هوا با پاگرد باید تقریبا 20 درجه باشد. در این زاویه ، هوا به دو بخش تقسیم می شود در مقابل پا گرد در به زمین می رسد. یک بخش از راه در به طرف خارج می رود . بخش دیگر به سمت داخل می آید و باید سرعتی داشته باشد که فشار سرعت با فشار جاذبه مشخص هوا در فریزر یا کولر برابری کند. علاوه بر نازل تخلیه، حجم هوای ورودی به پرده هوا در نازل نیز باید با دقت تنظیم شود. (کولر / فریزر باید در درجه حرارت عملکرد قبل از تنظیم شدن نرمال باشند). هنگامیکه پرده هوا به طور مناسب بالانس باشد توسط یک تکه دستمال می توان نشان داد که هیچ هوایی به سمت داخل یا خارج اتاق سرد وزیده نمی شود. 

دستورات نصب و نگهداری دستگاه 
توجه: برای کاهش خطر آتش سوزی ، شوک الکتریکی یا آسیب افراد، نکات زیر را با دقت مطالعه کنید: 
A – برای نصب و استفاده از این دستگاه حتما مطابق دستورات تولید کننده عمل کنید. اگر سوال یا مشکلی در کار است حتما با ما تماس بگیرید. 
B – قبل از کار با دستگاه یا قبل از تمیز کردن آن سوئیچ خاموش را در صفحه کلید آن فشار دهید و از خاموش بودن آن اطمینان پیدا کنید و دکمه قطع کردن دستگاه را بزنید تا از روشن شدن اتوماتیک و ناگهانی دستگاه جلوگیری شود. 
C – کار نصب یا سیم کشی الکتریکی را باید شخص واردی بر اساس همه کدهای قابل اجرا و استانداردها مثل ساختار ضد حریق انجام دهد. 
D – هوای کافی برای سوختن مناسب و صحیح و خروج گازها از طریق دودکش و تجهیزاتی که با سوخت کار می کنند 
لازم است. برای اجتناب از برگشت دود توضیحات و راهنمای گرمازا را دنبال کنید و همچنین استانداردهای امنیتی مثل (ASHRAE) را نیز مد نظر قرار دهید. 
E - هنگام دریل کردن دیوار یا سقف احتیاط کنید که به سیمهای برق و یا بقیه تجهیزات درونی صدمه ای وارد نکنید. 
با دقت و احتیاط کارتن یا کارتنها را امتحان کنید. برای آسیب قبل از باز کردن آنها اگربه کارتن صدمه وار شده باشد فورا کمپانی حمل و نقل را مطلع کنید. اگر بسته به وسیله نوارها و قسمتهای چوبی بسته بندی شده است چوبهای محافظ و نوارهای بسته بندی را باز کنید. کارتن را باز کرده و تمام بسته بندی های حفاظتی را جدا کنید. فورا نگاه کنید که آیا کد میزان الکتریکی که روی پوشش بارگذاری شده با قدرت منبع برق موجود تناسب دارد یا نه . تمام بسته بندی ها و کارتنها را تا وقتی که یونیت نصب و راه اندازی نشده است نگه دارید. 

وسایل جانبی 
اگر دستگاه را با لوازم جانبی سفارش داده ابد ممکن است این تجهیزات جانبی را در یک کارتن دیگر کنار کارتن اصلی پیدا کنید. تمام قسمتهای کارتنها را قبل از دور ریختن خوب بازرسی کنید. 

نصب دیواریA – محل نصب را روی دیوار جاییکه پرده هوا قرار است نصب شود مشخص کنید. این محل باید دقیقا در مرکز و بالای شکاف باشد و از نظر فنی امنیت خوبی داشته باشد. 
B -  در صورت استفاده از گیره و تسمه از استحکام دیوار اطمینان پیدا کنید. 
C - در صفحه نگهدارنده که باید روی دیوار نصب شود سوراخهایی با دریل ایجاد کنید. 
D - این صفحه را با تسمه بالای در به حالتی که تب های نصب رو به بالا باشند نصب کنید. 
E – یونیت را بالای در (در حالتی که نازل تخلیه هوا رو به پائین است) و بالای پلیت نصب ببرید. ابتدا یونیت را بالا برده تا سوراخهای قاب با تبهای صفحه منطبق شود. 
F – یونیت را پائین بیاورید تا روی صفحه نصب قرار بگیرد. لبه یونیت باید بالای لبه صفحه نصب قرار بگیرد . 
G – بعد از قرار گرفتن صحیح و دقیق یونیت روی صفحه نصب ، پیچهای اتصال و قفل دستگاه را در امتداد لبه پائین نصب کنید. 

نصب سقفی ( آویزان کردن) 
-A وقتی که یونیت بالا نصب شده پلیت دیواری برای استفاده در آینده در پشت دستگاه تعبیه می شود. 
-B محل دقیق نصب پرده هوا را مشخص کنید. 
-C بالای یونیت به یک ناکوت الکتریکی برای اتصال برق مجهز شده است. روکش قسمت تجهیزات سیم کشی را جدا کنید. ناکوت را جدا کنید و سخت افزار الکتریکی لازم را نصب کنید. دیاگرام سیم کشی را نگه دارید و مطابق بقیه دستورات عملیات نصب را انجام دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرده هوا فایلPDF

 

 

 

 

 

 

 

 

  پرده هوا فایلPDF

www.sakura-aircon.com/Products/ac_related_products&accessories/Air_Curtain.html

 


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

سرمایشCooling

کولر آبی:در ساختمان کولر پس از اینکه آب توسط پمپ بروی پوشال ها ریخته شد تبخیر سطحی رخ می‌دهد .از آنجا که تبخیر یک فرایند گرماگیر است گرمای مورد نیاز خود را از هوای گرم ورودی گرفته واین هوا خنک شده توسط فن به داخل محیط مورد نظر هدایت می‌شود.

ساختمان یخچال

باید دانست که یخچال‌های خانگی ، فریزر ، یخچال‌های ویترینی و سایر وسایل سردکننده تراکمی از قبیل کولر گازی و آبسرد کن و چیلر ، ساختمان مشابه دارند، و سیستم کار آنها یکسان است. 

اجزای مکانیکی یخچال

کمپرسور

کار کمپرسور ، ایجاد فشار و مکش جهت به حرکت در آوردن گاز در سیستم است. حرکت پیستون داخل سیلندر کمپرسور مرتبا گاز را از لوله برگشت مکیده و با فشار وارد لوله رفت می‌کند. به این ترتیب گاز سرما ساز مدام در حال حرکت است و عمل سرماسازی را انجام می‌دهد.

 

رادیاتور خنک کننده (کندانسور)

گاز سرد کننده وقتی در داخل کمپرسور تحت فشار قرار گیرد، حرارت آن افزایش می‌یابد. حال اگر به طریقی این گرما سلب نشود و یا تعدیل نگردد، عمل سرما‌سازی مختل می‌شود. از این رو در یخچال ، گاز تحت فشار و گرم شده از کمپرسور وارد لوله‌های مارپیچ مانند که در تماس مستقیم هوا است (جای این لوله ها در یخچال های خانگی پشت کابینت اصلی یخچال است) می‌شوند. دمای گاز در اثر ارتباط هوا کاهش یافته و عمل سرماسازی در سیستم به سهولت انجام می‌شود. به منظور حفاظت لوله‌های فلزی کندانسور در برخورد با اشیا و اجسام خارجی ، مفتولی در اطراف کندانسور تعبیه می‌کنند. در واقع در داخل کندانسور پدیده میعان که یک فرایند گرماگیر است رخ می‌دهد.

 

فیلتر (درایر)

گاز پس از آنکه در داخل کمپرسور تحت فشار قرار گرفت، به منظور کاستن از حرارتش راهی کندانسور می‌شود. از آنجا که ممکن است در عبور از این مسیر جرم هایی را نیز حمل کند و یا دارای رطوبت باشد، لازم است قبل از سرماسازی کاملا پاک و خشک شود. بنابراین پس ازرادیاتور ، از فیلتر عبور می‌کند. فیلتر دارای دو لوله ارتباطی است.

یکی از لوله‌ها سطح مقطع بزرگتری دارد که در واقع ورودی فیلتر است و به خروجی کندانسور وصل می‌شود. در ورودی فیلتر شبکه‌های توری ریزی برای گرفتن جرمهای زائد قرار گرفته است. خروجی فیلتر که سطح مقطع کمتری دارد به لوله مویین متصل می‌شود، تا گاز سرد کننده تحت فشار زیاد قرار گیرد. در این خروجی نیز شبکه‌های توری با سوراخهای بسیار ریز قرار گرفته است. در فضای میانی فیلتر مواد شیمیایی به نام سیلیکات یا سیلیکاژل قرار دارد، که خاصیت و کار آن جذب رطوبت گاز عبوری است.

 

لوله مویین (کاپیلاری تیوب)

لوله مویین ، لوله‌ای با قطر بسیار کم است که به علت باریک بودن به این نام خواننده می‌شود و نقش مهمی در تولید سرما دارد. محل نصب لوله مویین بین خروجی فیلتر وورودی با اواپراتور (یخ ساز) است. گاز سرد کننده که توسط کمپرسور تحت فشار قرار گرفته با عبور از مسیر کندانسور و فیلتر وارد لوله مویین می‌شود. در لوله مویین فشار محیط درون آن به حد قابل توجهی افزایش می‌یابد. لذا گاز سرد کننده که تحت فشار زیاد به مایع تبدیل شده است، با عبور از لوله مویین وقتی که وارد اپراتور می‌‌‌‌شود، چون ناگهان با حجم زیادی مواجه می‌گردد، تبدیل به گاز شده و تبخیر رخ می‌دهد. 

اواپراتور (محفظه یخ ساز)

اواپراتور به قسمتی گفته می‌شود که بوسیله تبخیر یک ماده خنک‌کننده سبب تولید سرما شده و در صورت قرار گرفتن در یک ناحیه باعث سرد شدن آن ناحیه یا محفظه می‌شود. دروسایل سردکننده همان محفظه سردکننده را به نام اواپراتور می‌شناسند. برای انتقال مطلوب و سریع سرما جنس اواپراتور را از آلومینیم انتخاب می‌کنند. لوله ورودی اپراتور بسیار باریک است که در واقع همان نقطه اتصال آن به لوله مویین است، و لوله خروجی آن سطح مقطع بیشتری دارد و به لوله برگشت کمپرسور می‌رسد.




 

آب

آب ماده ای فراوان در کره زمین است. به شکل های مختلفی همچون دریا ، باران ، رودخانهو... دیده می‌شود. آب در چرخه خود ، مرتباً از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود، اما از بین نمی‌رود. هر گونه حیات محتاج آب می‌باشد. انسان ها از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند، یعنی آبی که کیفیت آن مناسب سوخت و ساز بدن باشد.

با رشد جمعیت، منابع آب طبیعی در حال تمام شدن هستند و این مسئله ، سبب نگرانی بسیاری از دولت‌ها در سراسر دنیا شده است. گاهی بدلیل مشکلات کمبود آب ، این ماده را جیره بندی می‌کنند تا مصرف آن را تعدیل نمایند.

<><><><><><><><><><><><><>

اشکال متغیر

آب در اشکال متفاوتی بر روی زمین یافت می‌شود. تنها ماده ای است که در طبیعت به هر سه حالت جامد، مایع و گاز وجود دارد. ابرهادر آسمان، موج دریا، کوه یخی، توده های یخی در دل کوه ها و منابع آبی زیرزمینی تنها چند شکل از آب می‌باشند. طی اعمال تبخیر، میعان، انجماد و ذوب، آب مرتباً از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود. این پدیده تبدیل آب را چرخه بزرگ آب می‌نامند.

آب‌های روی سطح زمین، نقش های مهمی ایفا می‌کنند؛ 
رودخانه‌ها آب مورد نیاز کشاورزی را فراهم می‌کنند و دریاها هم وسیله ای برای تجارت و مبادله کالاها محسوب می‌شوند. توده های یخی و آبشارها هم از دیگر اشکال آب هستند. فرسایش به وسیله ی آب، نقش مهمی در شکل محیط زیست ایفا می‌کند.

به علاوه، دره ها و دلتاهای حاصل از رسوبات رودخانه‌ها، محلی برای سکنی گزیدن انسان ها بوده است. آب به داخل زمین هم نفوذ می‌کند و آب‌های زیرزمینی را ایجاد می‌کند. آب‌های زیرزمینی را می‌توان با کندن چاه یا 
قنات استخراج نمود. البته آب های زیرزمینی به شکلچشمه یا چشمه آب گرم هم به سطح زمین می‌آیند.

آب املاح و مواد معدنی مختلفی دارد که بر حسب آن مواد، طعم و مزه اش بسیار تفاوت می‌کند. البته ما انسان‌ها ، خود ، قادریم که آشامیدنی بودن آبی را ارزیابی کنیم؛ مثلاً از آب شور دریا و یا آب‌های بدبوی باتلاق ها استفاده نمی‌کنیم. بلکه آبی می نوشیم که سالم بوده و مناسب نیازهای بدنمان باشد. 
انواع تصیفه آب:

الف)فیزیکی:ماسه شن رزین اپوکسی صافی فیلتر

ب)شیمیایی:گندزدایی کلر زنی انتی باکتریال

فاضلاب

مقدمه :

امروزه با توجه به عوامل زیستی و محیطی بر زندگی و گستردگی صنعت و تکنولوژی و ساخت کارخانه های بزرگ تولیدی و شیمیایی جهت رفع نیازهای انسان و آلودگی های ناشی از آن، دستاندرکاران بهداشت ومحیط زیست را بر این داشته تا به فکر بهینه سازی اوضاع و شرایط پسابها و فاضلابهای صنعتی و شهری بر آیند و در جهت احیای زیستگاههای طبیعی و کاهش عوامل آلوده کننده مطالعات و کارهای فراوانی صورت دهند. و لی متأسفانه اکثر سرمایه گزاران در بخش صنعت ، تولید کنندگان و شهر نشینان، بی توجه به خطرات و عواقب بسیار خطرناک ناشی از این آلودگی ها بر زندگی آنها نه تنها در صدد بر طرف کردن آن نبوده اند بلکه روز به روز به آن بی تفاوت تر بوده و سلامت این کره خاکی و تمام موجوداتی که در آن زندگی می کنند را به خطر انداخته و در معرض انقراض قرار داده اند .

مشخصه های فیزیکی،شیمیایی و زیست شناسی فاضلاب

فاضلاب را از روی ترکب فیزیکی ، شیمیایی و زیست شناختی (بیولوپژیکی) آن مشخص می کنند که به اختصار در ادامه به آن می پردازیم :

الف : مشخصه های فیزیکی (مواد جامد ، رنگ ، بو ، دما ، کدورت و چگالی)

ب : مشخصه های شیمیایی ( مواد آلی ، اندازه گیری محتوای آلی،ماده غیر عالی ، گازها)

ج:مشخصه های زیست شناختی :موفقیت در تصفیه بیولوژیکی فاضلاب ،به عنوان مثال قابلیت تجزیه مواد موجود در فاضلاب یا قابلیت ته نشینی آنها حاصل اختصاصات مرفولوژیکی و سنیتیکی لجن فعال یا بیبوفیلم میباشد کهاین اختصاصات مزبور ، به اجتماع میکروارگانیزمهای تک سلولی و پرسلولی در لجن بستگی دارد

عمدتاً فاضلاب را به دو دسته تقسیم می کنند :

الف)فاضلابهای صنعتی:در اثر فعالیتهای صنعتی و یا از منابع صنعتی و در طول مراحل مختلف تولید بوجود می آید و بعضاً خطرناک ترین نوع فاضلاب را تشیکل می دهند .

ب)فاضلابهای شهری: ترکیبی از فاضلابهای خانگی ،فاضلاب مراکز و مؤسسات اداری،تجاری و صنعتی و مراکز خدماتی از قبیل بیمارستانها می باشد.    

 

عملیات تصفیه میکروبیولوژیکی پساب صنعتی معمولاً در سه مرحله اجرا می شود:

مرحله مقدماتی: که شامل تصفیه فیزیکی که شامل فیلترکردن یا فیلتراسیون و اشغالگیری وجداسازی مواد معلق و جامد در پساب

مرحله ثانویه: که اصلی ترین مرحله تصفیه می باشد که در آن حوضچه هوادهی بعنوان یک رأکتور که کلیه واکنشهای شیمیایی تجزیه مواد آلی با استفاده از باکتریها ، مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله نهایی: که شامل زلال سازی ، نیترات زدایی ، ضد عفونی کردن و گذراندن فاضلاب از صافی برای ارسال نهایی به رودخانه و یا استفاده مجدد پساب تصفیه شده می باشد .

کاربرد انواع لوله ها در صنعت تاسیسات فولادی استینلس لوله کشی فاضلاب حاوی مواد اسیدی غلیظ

آهنی نرم لوله کشی آب و فاضلاب

لوله آلومنیومی ساخت کوئل

لوله آزبست سیمانی لوله کشی فاضلاب و انتقال آب

لوله برنجی لوله کشی تاسیسات گاز و مواد شیمیایی

 

آهنی سیاه لوله کشی تاسیسات حرارت مرکزی و تهوی مطبوعفولادی بی درز (مانسمان) لوله کشی گاز و تاسیسات بخار و هوا با فشار زیاد


آهنی گالوانیزه لوله کشی آب سرد و گرم و گاهی فاضلاب

لوله 
PP پلاستیک لوله سبز  آب

لوله
PE پلی اتیلن لوله کشی آب وآبیاری بارانی و آبرسانی بارانی لوله PVC پی وی سی لوله کشی آب و فاضلاب

لوله چدنی لوله کشی فاضلاب

لوله سربی لوله کشی فاضلاب حاوی مواد اسیدی غلیظ

لوله سفالی لوله کشی فاضلاب حاوی مواد اسیدی و تخلیه گاز چاه

لوله سیمانی لوله کشی آب و فاضلاب در زیر زمین

لوله لاستیکی به عنوان شیلنگ در تاسیسات آبی

لوله فیبری لوله کشی آب و فاضلاب

لوله مسی لوله کشی مبرد و گاهی در ساخت کوئل


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

ساختمانهایی که در حال حرکت هستند و درعین حال شکل خود را برای انطباق با تصورات انسانی تغییر می دهند; این ساختمانها جهت حرکت خورشید را تعقیب می کنند و به سمت جهت وزش باد تغییر جهت می دهند. بنابراین همساز شدن با طبیعت باعث می شود این بناها انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند. این نوع معماری قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه برای ایجاد دید گسترده ای نسبت به جهان، طبیعت، آینده و زندگی دارد. 

 

 

 بناهای معماری دینامیک دائماً در حال تعدیل و تغییر شکل خود هستند هر طبقه به صورت مجزا در حال چرخش است و درعین حال فرم کلی بنا تغییر می کند. این رویکرد جدید، در واقع نوعی رقابت با معماری معاصر ماست که تا به حال تمام اتفاقات آن براساس قانون گرانش زمین بوده است. معماری دینامیک سمبل فلسفه جدیدی خواهد بود که سیمای شهرها و ایده زندگی ما را تغییر خواهد داد و بناها دارای بعد چهارمی به نام زمان خواهند شد. بناها شکل های صلب نخواهد داشت و شهرها بسیار سریعتر از آنچه که تصور می کنیم تغییر خواهند کرد.
این بعد چهارم تحقیقات و تلاشهای معمار ایتالیایی «دیوید فیشر» بوده است و این ایده در سطح جهانی و بین سیاستمداران و شهرداران مورد توجه بسیار قرار گرفته است. به این ترتیب نمی توان تصویر خاصی را به سایت و بنا تحمیل کرد بلکه هر بنا آزادی خود را دارد.
روشهای پیشرفته ساخت و توانایی تولید انرژی توسط خود بنا، دو ویژگی شاخص در معماری دینامیک هستند. در این روش از قطعات و واحدهای پیش ساخته با استاندارد کیفی بالا استفاده می شود و دارای تضمین صرفه جویی ۲۰ درصدی در هزینه ها است که تأثیر عظیمی در ساخت و ساز جهانی خواهد داشت. این روش نسبت به روش سنتی و متداول معماری، نیاز به نیروی کار کمتری در محل ساخت دارد و سرعت کار را بالاتر برده و هزینه ها را کاهش می دهد.

در حقیقت سه ویژگی خاص معماری دینامیک: تغیییر شکل، روشهای پیشرفته تولید صنعتی قطعات و خود کفایی بنا در تولید انرژی، می توانند مزایای بسیاری زیادی در سطح ساخت و ساز جهانی به دنبال داشته باشند. در داخل این بناها نیز از سیستم های کنترل الکتریکی و طراحی داخلی و مبلمان بسیار لوکس استفاده خواهد شد. تأمین انرژی: برج به مثابه نیروگاه این معماری از توربین های بادی استفاده می کند که بصورت افقی بین طبقات قرار گرفته اند و انرژی خود بنا و حتی چند ساختمان مجاور را نیز تأمین میکنند. یک برج ۵۹ طبقه ۵۸ توربین خواهد داشت و بنا تبدیل به یک مرکز تولید انرژی سبز در شهر خواهد شد و به این ترتیب مکان های بهتری را برای آینده بشر تأمین می شوند. اولین برج دینامیک در دبی: این بنا با فرمی متغیر قادر به تأمین نیروی الکتریکی خود خواهد بود و توربین های بادی به همراه پانل های خورشیدی با استفاده از نیروی باد و نور خورشید، بدون ایجاد هرگونه آلودگی تمام انرژی مورد نیاز را تأمین خواهند کرد که ارزش آن در سال معادل ۷ میلیون دلار خواهد بود. هر توربین می تواند ۳/۰ مگاوات برق تولید کند. با توجه به وجود ۴ هزار ساعت بادی سالانه در دبی، توربین های استفاده شده در بنا می توانند ۱۲۰۰۰۰۰ کیلووات ساعت انرژی تولید کنند. با توجه به اینکه مصرف متوسط انرژی هر خانواده ۲۴ هزار کیلووات ساعت تخمین زده می شود هر توربین می تواند انرژی ۵۰ خانواده را تأمین کند. این برج دینامیک ۲۰۰ آپارتمان خواهد داشت که به این ترتیب ۴ توربین بادی انرژی آنها را تأمین خواهند کرد


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

کولر گازی در صنعت تهویه و تبرید از جایگاه خاصی برخوردار است زیرا به سرعت از گرمای محیط می‌کاهد. برخلاف 

 

 

 

کولرهای آبی ، رطوبت را افزایش نمی دهد. ازاین جهت برای محیط های شرجی بسیار مناسب است. کولرهای گازی معمولا در دو مدل ساخته می شوند:

·         کولرهای یک تکه یا پنجره‌ای

·         کولرهای دو تکه (اسپلیت)

کولرهای یک تکه دیواری ، یا پشت پنجره‌ای ، خیلی متداول و مورد توجه می‌باشند و به آسانی در داخل قاب پنجره نصب می‌شود. 
ساختمان کولرهای گازی 
کولر گازی نیز همانند بسیاری از لوازم خانگی خصوصا یخچال فریزر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

·         قسمت الکتریکی : 
قسمت الکتریکی خود شامل قسمت‌هایی چون دوشاخه و سیم‌های رابط ،کمپرسور ، 
خازن ، رله بار زیاد (اورلود) رله راه انداز ترموستات ، کلید چند وضعیتی(کلید فن) ، کلید اصلی کولر و کنترل از راه دور (در کولرهای دو تکه) می باشد.
درکولرهای گازی از یک خازن و در بعضی از کولرها از دو خازن به منظور ایجاد گشتاور راه اندازی کمپرسور استفاده می شود. شکل متداول بکارگیری خازن ، به این صورت است که یک خازن برای راه اندازی موتورفن (پروانه) و یک خازن برای راه اندازی کمپرسور مورد استفاده قرار می‌گیرد ظرفیت این خازنها در کولرهای مختلف متفاوت است.

·         قسمت مکانیکی : اجزای مکانیکی کولر گازی با اندکی تفاوت ، درست مثلقطعات مکانیکی یخچال می‌باشد از آن جمله می‌توان به قطعاتی مانند کمپرسورکندانسور (رادیاتور) ، اواپراتور ، ***** (درایر) ، پروانه اواپراتور ، لوله مویین(کاپیلاری) ، سینی زیر کولر ، خروجی هوا و ***** خروجی هوا اشاره کرد.

·         در کمپرسور کولرهای گازی دو مکانیسم بکار گرفته شده است. نوعی از این کمپرسورها از پیستون و میل لنگ طراحی نموده‌اند. اما نوع دیگری از کمپرسورها فاقد میل لنگ و پیستون بوده و روتور در حال چرخش (به واسطه فرم خاص) گاز را از مسیر ورودی مکیده و آن را وارد لوله رفت می‌سازد این نوعکمپرسورها را کمپرسورهای دورانی می‌نامند. در کولرهای گازی از دو پروانه استفاده می‌شود که عموما بر روی یک محور اصلی سوار شده‌اند. یکی از پروانه‌ها هوا را از مجرای ورودی مکیده و با وزش آن کندانسور ، گرما به محیط خارجی منزل یا محل کار می‌راند، پروانه دوم که به قسمت جلوی موتور فن متصل است هوا را از مجرای ورودی مکیده و با وزش آن به اواپراتور ، سرما را به محیط وارد می‌سازد.

·         در کولرهای دو تکه ، کمپرسور و کندانسور در واحدی به نام یونیت خارجی تعبیهشده‌اند. این واحد در خارج از ساختمان نصب می‌شود. واحد تبخیر یا اواپراتور وشیر انبساط نیز در یک واحد بنام یونیت داخلی تعبیه شده‌اند. کولرهای دو تکه عموما دارای دستگاه کنترل از راه دور می‌باشند. هوا در جهت ورود به محیط منزل یا محل کار از دریچه مخصوصی که به خروجی هوا معروف است می گذرد. به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار و موارد مشابه به داخل محیط منزل یا محل کار ، پشت خروجی هوا ، ***** سیمی یا اسفنجی تعبیه می شود.

·         گاهی ممکن است بر اثر عدم تنظیم ترموستات و یا ازدیاد گاز شارژ شده اواپراتور و یا قسمتی از لوله برگشتی برفک یا یخها ذوب شوند و در نتیجه آب از جدارهای کولر سر ریز کند. برای پیشگیری از این مشکل ترتیبی اتخاذ شده است که درصورت بروز حالت فوق ، آب به خارج از کولر هدایت شود. این وظیفه بر عهده سینی زیر کولر است. در گوشه‌ای از سینی ، لوله مخصوصی تعبیه شده که این آبها از آن خارج می‌شود. برای جلوگیری از ریزش آب ، عموما به لوله مذکور شیلنگی متصل می‌شود و با قرار دادن آن بر روی سطح زمین از پراکنده شدن ذرات آب در محیط جلوگیری می‌شود.

·         چگونگی ایجاد سرما در بسیاری از وسایل سرما ساز مانند کولر ، یخچال ، آبسرد کن و ... مشابه است ، در کولر گازی ، همانند یخچال ، از تبدیل گاز به مایعبوسیله افزایش فشار و در نتیجه تولید سرما که در اثر تبدیل مایع به گاز ایجادمی‌شود. برای رسیدن به هدف مورد نظر (خنک نمودن محیط) استفاده می‌کنند. تنها تفاوت را می‌توان در خنک کردن کندانسور (رادیاتور) دانست که در کولر گازی بوسیله هوای دمیده شده بر روی آن گرمای لازم گرفته می‌شود. در حالی که در یخچال برای داشتن هوای خنک از دمیدن هوا بر روی اواپراتور استفاده می‌گردد.


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

گروهی جدید از سیالات که قادر به انتقال حرارت می‌باشند، نانوسیال نامیده می‌شوند. نانوسیالات به ‌وسیله پخش و منتشر کردن ذرات در اندازه‌های نانومتری در سیالات متداول منتقل کننده گرما، به ‌منظور افزایش هدایت گرمایی و بهبود عملکرد انتقال حرارت، ساخته می‌شوند. 
نتایج آزمایش‌هایی که در رابطه با نحوه انتقال حرارت بر روی چندین نمونه نانوسیال انجام شد، نشان می‌دهد که عملکرد نانوسیالات در انتقال حرارت عموماً بیشتر از آن چیزی است که به ‌صورت نظری پیش‌بینی شده است. این واقعیت یک کشف اساسی در مسئله انتقال حرارت می‌باشد.

 

 

گروهی جدید از سیالات که قادر به انتقال حرارت می‌باشند، نانوسیال نامیده می‌شوند. نانوسیالات به ‌وسیله پخش و منتشر کردن ذرات در اندازه‌های نانومتری در سیالات متداول منتقل کننده گرما، به ‌منظور افزایش هدایت گرمایی و بهبود عملکرد انتقال حرارت، ساخته می‌شوند. 
نتایج آزمایش‌هایی که در رابطه با نحوه انتقال حرارت بر روی چندین نمونه نانوسیال انجام شد، نشان می‌دهد که عملکرد نانوسیالات در انتقال حرارت عموماً بیشتر از آن چیزی است که به ‌صورت نظری پیش‌بینی شده است. این واقعیت یک کشف اساسی در مسئله انتقال حرارت می‌باشد.

 

 
می‌کند. سیستم‌های خنک کننده، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارخانه‌ها و صنایع و هر جایی است که به نوعی با انتقال گرما روبه‌رو می‌‌‌‌‌‌‌باشد. در این شرایط استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته و بهینه، کاری اجتناب‌ناپذیر است. بهینه‌سازی سیستم‌های انتقال حرارت موجود، در اکثر مواقع به وسیله افزایش سطح آنها صورت می‌گیرد که همواره باعث افزایش حجم و اندازه این دستگاه‌ها می‌شود؛ لذا برای غلبه‌ بر این مشکل، به خنک کننده‌های جدید و مؤثر نیاز است و نانو سیالات به عنوان راهکاری جدید در این زمینه مطرح شده‌اند . نانوسیالات به علت افزایش قابل توجه خواص حرارتی، توجه بسیاری از دانشمندان را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده است، به عنوان مثال مقدار کمی (حدود یک درصد حجمی) از نانوذرات مس یا نانولوله‌های کربنی در اتیلن گلیکول یا روغن به ترتیب افزایش ۴۰ و ۱۵۰ درصدی در هدایت حرارتی این سیالات ایجاد می‌کند؛ در حالی که برای رسیدن به چنین افزایشی در سوسپانسیون‌های معمولی، به غلظت‌های بالاتر از ده درصد از ذرات احتیاج است . البته از سوسپانسیون نانوذرات فلزی، در دیگر زمینه‌ها از جمله صنایع دارویی و درمان سرطان نیز استفاده شده است . 
خواص استثنایی نانوسیالات شامل هدایت حرارتی بیشتر نسبت به سوسپانسیون‌های معمولی، رابطه غیرخطی بین هدایت و غلظت مواد جامد و بستگی شدید هدایت به دما است . خواص استثنایی، به همراه پایداری، روش تهیه نسبتاً آسان و ویسکوزیته قابل قبول باعث شده تا نانوسیالات به عنوان یکی از مناسب‌ترین و قوی‌ترین انتخاب‌ها در زمینه سیالات خنک کننده مطرح شوند . مقدار کمی (حدود یک درصد حجمی) از نانوذرات مس یا نانولوله‌های کربنی در اتیلن گلیکول یا روغن به ترتیب افزایش ۴۰ و ۱۵۰ درصدی در هدایت حرارتی این سیالات ایجاد
 


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 

 

 

 

 سیستم مدیریت هوشمند ساختمان با بکارگیری از آخرین تکنولوژی ها در صدد آن است که شرایطی ایده آل ، همراه با مصرف بهینه انرژی در ساختمان ها پدید آورد.
 این سیستم ها ضمن کنترل بخشهای مختلف ساختمان و ایجاد شرایط محیطی مناسب با ارائه سرویس های همزمان ، سبب بهینه سازی مصرف انرژی ، سطح کارایی و بهره وری سیستم ها و امکانات موجود در ساختمان می شود. کنترل و دسترسی به سیستم با استفاده از نرم افزارهای مربوطه از هر نقطه در داخل ساختمان و خارج از آن از طریق اینترنت مقدور می باشد.

 

 

 

 

 

برخی از اهداف سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ایجاد محیطی مطلوب برای افراد حاضر در ساختمان
 استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها
 ارائه سیستم کنترلی با قابلیت برنامه ریزی زمانی عملکرد
 کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به نگهداری و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی
 عدم نیاز به پیمانکار دائمی ساختمان
 امکان مانیتورینگ و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل از طریق یک PC و یا اینترنت
 با توجه به یکپارچه سازی ساختمان ، تمام تجهیزات بصورت هماهنگ کارکرده و امکان تداخل و بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی از بین می رود
 امکان گرفتن گزارش های آماری از تمامی تجهیزات و عملکرد آنها به منظور بهینه سازی مصرف و عملکرد
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس 

 

http://www.iranbms.comمراحعه نمایید


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

 
اینترنت خود را انتخاب کنید:
مشاهده کارنامه
 

ارسال پاسخبرگ

شماره داوطلبی:
شماره شناسنامه:


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
 
صفحه اصلي
 
درباره گزينه دو
 
کارنامه پذيرفته شدگان کنکور
 
آزمون هاي آزمايشي
 
مشاوره تحصيلي
 
نمايندگي ها
 
گزينه جوان
 
گزينه مشاور آنلاين
 
معرفي رشته هاي تحصيلي
 
معرفي دانشگاه ها
 
آرشيو کنکور سال هاي گذشته
 
آرشيو امتحان هاي نهايي
 
نمونه سوال پيش دانشگاهی
 
انتخاب رشته
 
همايش ها
 
اخبار
 
زنگ تفريح
 
آرشيو مطالب
 
ارتباط با گزينه دو
 
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

سوالات و پاسخ تشریحی امتحانات نهایی سال سوم متوسطه رشته های فنی دی ۹۰

 
 
روز و تاریخ
رشته
سه شنبه
۶/۱۰/90
چهار شنبه
7/۱۰/90
شنبه
1۰/۱۰/90
دو شنبه
۱۲/۱۰/90
چهار شنبه
۱۴/۱۰/90
الکترونیک
قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی
     الکترونیک  عمومی(۲)
الکتروتکنیک

قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی

ماشین‌های الکتریکیDC
ماشین‌های الکتریکیAC
الکترونیکو مخابرات دریایی
قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی
مبانی برق (۲)
مکانیک موتورهیدریایی

قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی

مبانی هیدرولیک صنعتی
ناوبری
قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی
هواشناسی
ساختمان

قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی

فن‌آوری ساختمان‌های فلزی
نقشه برداری
قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی
كارگاه محاسبه    و ترسیم (2)
چاپ

قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی

فن‌آوری چاپ
تاسیسات
قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی
نقشه کشی تاسیسات
صنایع چوب و کاغذ

قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی

تکنولوژی سازه‌های چوبی
مکانیک خودرو
قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی
رسم فن تخصصی
اجزاء ماشین
ساخت و تولید

قرآن و تعلیمات دینی (۳)
دین وزندگی

رسم فنی تخصصی
اجزاء ماشین

چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : شنبه 6 اسفند 1390

سلام من یه کتاب برای فورمول های کتاب تاسیسات برق نوشتم  اگه خواستید

این برنامه رو از لینک زیر دانلود کنید


 


دانلود کن


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیسات(کتاب فورمول ها) , تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : پنج شنبه 4 اسفند 1390

سلام من یه کتاب برای فورمول های کتاب تاسیسات حراتی نوشتم که دارای 56مسله می باشد اگه خواستید

این برنامه رو از لینک زیر دانلود کنید

دانلود کن

 


چهل گنج هنوز نفس میکشد!!



:: موضوعات مرتبط: تاسیسات(کتاب فورمول ها) , تاسیساتی ها کلیک کنند!!!! , ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : ☻☺☻☺ارش ☻☺☻☺☻
ت : پنج شنبه 4 اسفند 1390

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان چهل تن یا چهل گنج و آدرس 40ganj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com